söndag 3 juni 2012

Fullt upp!

Nu har jag gått en kurs igen och anmält mig till tre stycken till.... =)
Vad månde jag bliva?

Helgens kurs var skinnberedning, så nu har jag två mjuka kaninskinn att göra något av, eller att bara slänga i soffan?

Fotot lånat av Fotoakuten
Jag önskar att jag kunde lägga upp massor med foton, men jag hittar inte kameran, bara överföringssladden och med mobilen är det tvärtom.
Hm, jag kanske borde hålla mig hemma och städa i stället för att åka iväg på en massa kurser?

I morgonbitti kommer slakteribilen och hämtar några "bråkstakar", så äntligen blir det kanske lugnt i lagår´n.

På tillökningssidan kan jag rapportera hittills fyra kalvar, tre lamm och fem killingar. Jag väntar att sista tackan (om hon är dräktig) ska lamma tidigast nästa helg. Två dödfödda killingar kom i lördags, så nu är det bara tre getter som inte har killat, men jag tror tyvärr inte att dom är dräktiga. 
Hur många kossor till som ska kalva har jag ingen koll på. Det är makens avdelning....



Vi har även hunnit släppa ut ett gäng kossor på bete och blir det bara bättre väder så att det börjar växa något, ska även resten få komma ut.   



I äggkläckaren har jag Sussexägg som, om dom är befruktade, ska kläckas om drygt två veckor och jag väntar även på en Hedemorahöna som ska levereras till mig komplett med kycklingar och tupp. Jippi! =)

Ha det gott så länge!

2 kommentarer:

  1. Ja det är fullt upp för de som har lantbruk, den här tiden på året.
    Killingarna är så söta. Sen får du allt visa bilder på hönsen =)
    Ha det så gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Förökningens tid! :)

    SvaraRadera